Ab Initio. Hiram talmacind ucenicului

Ab Initio. Hiram talmacind ucenicului
thumbthumb
Preț: 22,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2012
Pagini: 204
Categoria: Carti Diverse

DESCRIERE

Acest volum pare un dialog între o persoană care întreabă şi una care răspunde, formând împreună un tot care însumează întrebarea; sau altfel spus, unul care vrea să cunoască şi unul care cunoaşte, formând în acest mod unitatea cunoaşterii.

Şi astfel dialogul, care nu e contradictoriu ci complementar, devine un monolog, refăcând astfel unitatea. Nici nu putea fi altfel din moment ce interlocutorii fac parte dintr-o frăţie, aceea a francmasonilor.

Mergând pe urmele lor, facem în fond o călătorie spirituală, care are ca scop pregătirea unei persoane pentru accesul la o spiritualitate interioară, ezoterică. Florin Mihăescu

----------------------------------

Parcursul spiritual formează mai mult decât informează şi ceea ce trebuie să ne motiveze este (re)construcţia-de-sine, nu aflarea de nemaivăzute secrete sau îmbogăţirea materială. Discipolul A

-----------------------------------

În esenţă, iniţierea masonică este transmisia unei influenţe spirituale şi marchează trecerea simbolică de la profan la sacru. Actul în sine deschide poarta unei deveniri care ar putea avea, ca punct terminus, cunoaşterea Sinelui, iluminarea. Maestrul Z

---------------------------------------

Fragment din carte

A: Şi care erau, mă rog, acele întrebări curioase şi acele nedumeriri ale proaspătului iniţiat de atunci, maestre?

Ce te frământa cel mai mult în acea perioadă de început?


Z: Numeroase erau întrebările şi confuziile mele de atunci si slabe-mi erau puterile si nu-mi dădeam seama de toate acestea. Simţeam, totuşi, că am intrat într-un nou univers despre care nu ştiusem nimic înainte de iniţiere.

Îmi amintesc, de pildă, că l-am întrebat odată pe Vladimir de ce acceptăm, cu atâta uşurinţă, să fie iniţiaţi profani care nu prezintă depline garanţii privind onorabilitatea lor. Vladimir a zâmbit, a lăsat să se aşeze între noi o clipă mai prelungită de tăcere, după care mi-a spus: „... pentru că, după cincizeci de ani de întuneric comunist, suntem la momentul când trebuie să întregim şeptelul; nu te mai preocupa de acest lucru, masoneria are un mecanism inerent de rafinare, ai să vezi...”

Această referire la întregirea şeptelului m-a surprins atunci, pentru că sugera o preponderenţă a laturii cantitative, în timp ce eu gândeam că fenomenul masonic este îndeosebi elitist, rezervat şi exigent. Cu timpul, însă, m-am obişnuit să văd cum elitismul se amestecă, pe alocuri, cu etilismul şi cum un Marele Hierofant spune cu candoare şi deplină convingere, despre el însuşi, în plin ritual, că este Marele Elefant, spre deliciul celor prezenţi, desigur.

Să nu crezi că făcea acest lucru din spirit de glumă ci, dimpotrivă, cu toată solemnitatea de care era capabil. Sa neta simplicitas! Aşa că, despre presupusul mecanism de rafinare, ce pot să spun decât că, până la acest moment, eu nu l-am prea sesizat în mişcare şi nu i-am prea simţit acţiunea.

Altă dată, într-un exces de zel, poate, l-am întrebat de ce nu acceptăm şi femei în masonerie, la care bătrânul aproape că a explodat, ,,Asta niciodată!” Trebuie să precizez că Vladimir nu era defel misogin; el considera femeia ca fiind „... cealaltă jumătate a Cerului”.

În completare, cu o altă ocazie, mi-a vorbit în mod calificat şi la obiect despre unele dintre raţiunile tradiţionale în baza cărora femeia, în general, ar fi neiniţiabilă. Mărturisesc că nu toate argumentele prezentate de bătrân m-au convins pe deplin. Totuşi, a trebuit să recunosc, în sinea mea, faptul că toate tradiţiile abrahamice, includ aici şi masoneria, acţionează potrivit acestor exigenţe.

Mi-a sugerat maestrul meu de atunci să citesc cu atenţie pasajele biblice referitoare la izgonirea din Rai prin care se redă, în mod elocvent, tripla condiţionare actuală a femeii ca mamă şi soţie (ea va naşte în dureri, dorinţa de bărbat este controlată cu dificultate, în ciuda consecinţelor, bărbatul va stăpâni femeia în cadrul domestic şi social iar ea se va supune acestuia).

Cele trei determinări o fac pe sora noastră (Isis este soră / soţie lui Osiris) de neiniţiat. Cerul (bărbatul) acoperă, e deasupra, iar Pământul (femeia) suportă, e dedesubt, mai spunea Vladimir.

Într-una din discuţiile noastre, l-am întrebat pe venerabil de ce nu scoatem cuvântul „Naţională” din sigla Marii Loji. Pentru a-mi susţine punctul de vedere, am argumentat că în lume sunt foarte puţine obedienţele masonice care mai menţin atributul respectiv în titulatura oficială.

Vladimir mi-a replicat ceva de genul „...noi ne-am luptat ca marea lojă să fie naţională şi apoi, aşa s-a numit aceasta şi în trecut”. În replică, am arătat apoi că vocaţia dintâi a masoneriei este, totuşi, universalitatea, nicidecum o abordare de tip naţional. Discuţia a rămas fără nici un rezultat pentru că bătrânul n-a acceptat să mai continuăm pe această temă.

Subiectele pe care le abordam erau numeroase şi variate şi, deopotrivă, curiozităţile mele; pentru toate acestea, Vladimir mi-a dat să citesc patru cărţi scrise de Rudolf Steiner.

Dacă nu le-ai citit încă, ţi le recomand ca lectură obligatorie. Dintre toate acestea, cea intitulată Treptele iniţierii mi-a lămurit atunci, cel mai bine, ce înseamnă iniţierea, iar lucrarea Creştinismul ca fapt mistic şi misteriile antichităţii m-a clarificat în legătură cu multe din tainele sapienţiale din antichitate şi, mai ales, cu privire la modul cum s-a născut creştinismul din vechile misterii.

Am înţeles astfel, subtilitatea acestui proces, scopul său, dar şi contribuţia extraordinară pe care au avut-o marii iniţiaţi în construcţia omului şi a umanităţii, în egală măsură.
-------------------------------------------

CUPRINS:

1. Prefaţă

II. Pretext: Iniţierea şi ucenicia. O experienţă personală

III. Dialog între maestrul Z şi discipolul A


Iniţierea maestrului ... 19
Întrebările neofitului ... 23
Virtual, potenţial şi actual în iniţiere ... 26
Iniţierea cu I mare ... 30
Principalele mesaje iniţiatice la gradul de ucenic ... 32
Călătoriile ucenicului ... 34
Arderea testamentului profan ... 38
Cabinetul de reflecţie ... 40
Cele patru elemente ... 42
Particularităţile iniţierii masonice ... 48
Sensul circumambulaţiunilor ... 52
Purificări, vicii şi virtuţi ... 55
Vanitatea ... 58
Şlefuirea pietrei brute ... 60
Studiu de caz ... 65
Proba Pământului ... 66
Oglinda ... 68
Lecţia tăcerii la ucenic ... 71
Secretul masonic ... 74
Tăcerea – instrument de fortificare spirituală... 76
Necesitatea rataşării ... 80
Ascultarea ... 85
Stagiul de ucenic ... 90
Ierarhia iniţierilor ... 101
Cunoaşterea iniţiatică ... 104
Starea de discipol ... 109
Calea iniţiatică ... 104
Sinele suprem, Lux inens ... 117
Dumnezeu ca trăire lăuntrică ... 119
Satori ... 122
Peak-experience ... 126
Simbolistica, ritualul şi planşele de arhitectură ... 129
Te primesc, te constitui şi te consacru! ... 133
Cunoaşte-ţi Sinele! ... 136
Relaţia ucenic-maestru ... 142
Loja ca maestru spiritual ... 150
Lucrul cu ucenicii ... 153
Ascensiunea ca rod al colaborării ... 157
Redresarea tradiţiei masonice ... 161
Acţiuni restauratoare ... 164
Maestrul, un sfânt ratat? ... 174
Maestrul – vehicul al voinţei divine ... 174
Birocraţia masonică ... 177
Ce este un maestru spiritual? ... 182
Spiritualisme şi ocultism ... 185
Experienţa maestrului ... 189

IV. Postfaţă

Note bibliografice ... 199

Limba: romana
Nr.pagini: 204
Dimensiuni: 13X20
An aparitie: 2012

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.1003 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.