Școli care învață. A cincea disciplină aplicată în educație
Preț: 95,00 lei
Disponibilitate: stoc limitat
Autor: Peter Senge
ISBN: 978-606-719-495-1
Editura: Trei
Anul publicării: 2017
Pagini: 536
Format: 16,5X23,5
Categoria: Carti Psihologie, Sociologie
DESCRIERE
Școli care învață. A cincea disciplină aplicată în educație
Peter Senge
Celebru teoretician al managementului organizațional, Peter Senge folosește tot ceea ce a învățat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul învățământului și al politicilor educaționale. Plecând de la modelul celor "cinci discipline" esențiale pentru schimbarea la nivel organizațional (măiestria personală, viziunea împărtășită, modelele mentale, învățarea în echipă și gândirea sistemică), Senge și colegii săi diagnostichează mai întâi stadiul la care se află sistemul educațional occidental, rămas în urmă, la nivelul erei industriale, și neacordat la nevoile actualei societăți informaționale. Cartea propune mai departe o serie de abordări novatarea pentru politicile educaționale, având ca repere predarea individualizată, adaptarea curriculei la contextul local și regional și renunțarea la didactica axată pe memorare și teste standardizate. În esență, școlile sunt văzute ca niște sisteme vii (și nu ca niște mașinării), a căror supraviețuire depinde de felul în care profesorii, directorii, inspectorii, elevii și părinții lor, dar și administrațiile locale izbutesc să colaboreze și să se adapteze la transformările socio-economice din jurul lor.
"P. Senge este unul dintre cei mai influenți autori contemporani în domeniul schimbării organizaționale, iar această carte, elaborată împreună cu mari specialiști în educație, este destinată nu doar profesorilor și părinților, ci tuturor celor cărora le pasă de educație. Dacă până acum am adus în atenția cititorilor cărți despre cum învățăm la nivel individual, acum mutăm atenția pe învățarea la nivel organizațional, instituțional. Pentru școlile care vor să se adapteze provocărilor lumii contemporane, pentru școlile care vor să afle care sunt cele mai eficiente modalități de dezvoltare și pentru toată comunitatea educațională care dorește să dea valoare învățării, lectura acestei cărți este un pas necesar." - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferențiază pe teme de leadership și sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology şi este fondatorul Societății pentru Învățare Organizaținală.
Completare la ediția tipărită. Din motive de spațiu, volumul "Şcoli care învaţă" nu a inclus, în varianta tipărită, secțiunile XIV, XV şi XVI din original. Puteți descărca gratuit traducerea acestor trei secțiuni de aici. [
Cuprins
Să începem
I. Puncte de reper
1. Un moment întipărit în minte
2. Ideea de şcoală care învaţă
3. Concepţii fundamentale despre învăţarea în organizaţii
4. Cum să citeşti această carte
5. Ce este nou în ediţia revizuită
6. Sistemul educaţional al erei industriale
Peter Senge
II. O iniţiere în cele cinci discipline
1. Crearea unui context pentru învăţarea organizaţională
2. Măiestria personală
3. Viziunea împărtăşită
4. Modelele mentale
5. Învăţarea în echipă
6. Gândirea sistemică
7. Eşti mai deştept decât un termostat?
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton
Sala de clasă
III. Să deschidem uşa sălii de clasă
1. Cum creăm clase care învaţă
2. Proiectarea unei clase care învaţă
Nelda Cambron‑McCabe
3. „Legal, sigur şi ceva ce îţi doreşti să înveţi"
Carol Ann Kenerson
IV. Observându‑i pe cei care învaţă
1. Demnitatea copilului
Tim Lucas
2. Să‑i descoperim pe cei care învaţă
Tim Lucas
3. Depăşirea absurdului
Terry O’Connor, Deirdre Bangham
4. Dansăm împreună
Candee Basford
5. Ce semnale transmiţi?
Janis Dutton, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner
V. Practici educaţionale
1. Predarea tensiunii structurale
Robert Fritz
2. Metoda „viziunii împărtăşite" aplicată la clasă
Tim Lucas
3. Temele pentru acasă: un monstru de temut
Betty Quantz
4. Evaluarea ca învăţare
Bena Kallick
5. Evaluare şi responsabilitate
Steve Price
6. Comportamente inteligente
Art Costa
7. Cunoaştere şi putere
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton
VI. Conversaţia constructivă
1. Cuvintele de deschidere
Carol Kenerson, Micah Fierstein, Janis Dutton
2. Prima întâlnire cu noua clasă
Nelda Cambron‑McCabe
3. Reîncadrarea consultărilor părinte–profesor
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton, Tim Lucas, Betty Quantz, Art Kleiner
4. „Nu mânca pizza…"
Bryan Smith, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner, Janis Dutton
VII. Gândirea sistemică la clasă
1. Studierea pe termen lung a sistemelor
Jay W. Forrester
2. Ghid pentru aplicarea la clasă a gândirii sistemice
Lees Stuntz, Nina Kruschwitz
3. Context şi implicare
Peter Senge
4. Competenţe şi capcane
Michael Goodman
5. Să învăţăm să facem conexiuni
Linda Booth Sweeney
Şcoala
VIII. În pragul şcolii
1. Crearea de şcoli care învaţă
2. Aspectul etic al iniţiativei de şcolarizare
Nelda Cambron‑McCabe
IX, Viziunea şcolii
1. Viziunea împărtăşită a şcolii tale
Bryan Smith, Tim Lucas
2. Reînnoirea leadershipului educaţional
Nelda Cambron‑McCabe
X. Realitatea curentă
1. Incertitudinea predeterminată
Art Kleiner
2. Întrebarea de 19 000 de dolari
Relatare de Micah Fierstein
3. Succesul pentru cei de succes
Michael Goodman, Janis Dutton
4. Mutarea poverii
Michael Goodman, Janis Dutton, Art Kleiner
5. Marele joc din liceu
Nathan Dutton, Rick Quantz, Nolan Dutton
6. Forumul pentru Leadershipul Tinerilor
Joyce Bisso
XI. Perfecţionarea profesională
1. Gata cu perfecţionarea didactică făcută în pripă
Edward T. Joyner
2. Grupul de studii cognitive
Faith Florer
3. A învăţa cum să predai
Nancy Hoffmann
XII. Leadershipul
1. A conduce fără a controla
Charlotte Roberts
2. Colegi şi parteneri
3. De la „călăreţul singuratic" la liderul învăţării: călătoria unui inspector
Peter Negroni
4. Niciun elev nu e „de aruncat"
Mary Leiker
5. Crearea unui grup nodal de învăţare
Les Omotani
6. „Nu puteţi face asta!"
Ann Marie Gallo
Comunitatea
XIII. Să păşim către comunitate
1. Cultivarea comunităţilor care învaţă
XVI. Sustenabilitatea
8. Cetăţeanul sistemic
Peter Senge
Note
Despre autori
"P. Senge este unul dintre cei mai influenți autori contemporani în domeniul schimbării organizaționale, iar această carte, elaborată împreună cu mari specialiști în educație, este destinată nu doar profesorilor și părinților, ci tuturor celor cărora le pasă de educație. Dacă până acum am adus în atenția cititorilor cărți despre cum învățăm la nivel individual, acum mutăm atenția pe învățarea la nivel organizațional, instituțional. Pentru școlile care vor să se adapteze provocărilor lumii contemporane, pentru școlile care vor să afle care sunt cele mai eficiente modalități de dezvoltare și pentru toată comunitatea educațională care dorește să dea valoare învățării, lectura acestei cărți este un pas necesar." - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferențiază pe teme de leadership și sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology şi este fondatorul Societății pentru Învățare Organizaținală.
Completare la ediția tipărită. Din motive de spațiu, volumul "Şcoli care învaţă" nu a inclus, în varianta tipărită, secțiunile XIV, XV şi XVI din original. Puteți descărca gratuit traducerea acestor trei secțiuni de aici. [
Cuprins
Să începem
I. Puncte de reper
1. Un moment întipărit în minte
2. Ideea de şcoală care învaţă
3. Concepţii fundamentale despre învăţarea în organizaţii
4. Cum să citeşti această carte
5. Ce este nou în ediţia revizuită
6. Sistemul educaţional al erei industriale
Peter Senge
II. O iniţiere în cele cinci discipline
1. Crearea unui context pentru învăţarea organizaţională
2. Măiestria personală
3. Viziunea împărtăşită
4. Modelele mentale
5. Învăţarea în echipă
6. Gândirea sistemică
7. Eşti mai deştept decât un termostat?
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton
Sala de clasă
III. Să deschidem uşa sălii de clasă
1. Cum creăm clase care învaţă
2. Proiectarea unei clase care învaţă
Nelda Cambron‑McCabe
3. „Legal, sigur şi ceva ce îţi doreşti să înveţi"
Carol Ann Kenerson
IV. Observându‑i pe cei care învaţă
1. Demnitatea copilului
Tim Lucas
2. Să‑i descoperim pe cei care învaţă
Tim Lucas
3. Depăşirea absurdului
Terry O’Connor, Deirdre Bangham
4. Dansăm împreună
Candee Basford
5. Ce semnale transmiţi?
Janis Dutton, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner
V. Practici educaţionale
1. Predarea tensiunii structurale
Robert Fritz
2. Metoda „viziunii împărtăşite" aplicată la clasă
Tim Lucas
3. Temele pentru acasă: un monstru de temut
Betty Quantz
4. Evaluarea ca învăţare
Bena Kallick
5. Evaluare şi responsabilitate
Steve Price
6. Comportamente inteligente
Art Costa
7. Cunoaştere şi putere
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton
VI. Conversaţia constructivă
1. Cuvintele de deschidere
Carol Kenerson, Micah Fierstein, Janis Dutton
2. Prima întâlnire cu noua clasă
Nelda Cambron‑McCabe
3. Reîncadrarea consultărilor părinte–profesor
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton, Tim Lucas, Betty Quantz, Art Kleiner
4. „Nu mânca pizza…"
Bryan Smith, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner, Janis Dutton
VII. Gândirea sistemică la clasă
1. Studierea pe termen lung a sistemelor
Jay W. Forrester
2. Ghid pentru aplicarea la clasă a gândirii sistemice
Lees Stuntz, Nina Kruschwitz
3. Context şi implicare
Peter Senge
4. Competenţe şi capcane
Michael Goodman
5. Să învăţăm să facem conexiuni
Linda Booth Sweeney
Şcoala
VIII. În pragul şcolii
1. Crearea de şcoli care învaţă
2. Aspectul etic al iniţiativei de şcolarizare
Nelda Cambron‑McCabe
IX, Viziunea şcolii
1. Viziunea împărtăşită a şcolii tale
Bryan Smith, Tim Lucas
2. Reînnoirea leadershipului educaţional
Nelda Cambron‑McCabe
X. Realitatea curentă
1. Incertitudinea predeterminată
Art Kleiner
2. Întrebarea de 19 000 de dolari
Relatare de Micah Fierstein
3. Succesul pentru cei de succes
Michael Goodman, Janis Dutton
4. Mutarea poverii
Michael Goodman, Janis Dutton, Art Kleiner
5. Marele joc din liceu
Nathan Dutton, Rick Quantz, Nolan Dutton
6. Forumul pentru Leadershipul Tinerilor
Joyce Bisso
XI. Perfecţionarea profesională
1. Gata cu perfecţionarea didactică făcută în pripă
Edward T. Joyner
2. Grupul de studii cognitive
Faith Florer
3. A învăţa cum să predai
Nancy Hoffmann
XII. Leadershipul
1. A conduce fără a controla
Charlotte Roberts
2. Colegi şi parteneri
3. De la „călăreţul singuratic" la liderul învăţării: călătoria unui inspector
Peter Negroni
4. Niciun elev nu e „de aruncat"
Mary Leiker
5. Crearea unui grup nodal de învăţare
Les Omotani
6. „Nu puteţi face asta!"
Ann Marie Gallo
Comunitatea
XIII. Să păşim către comunitate
1. Cultivarea comunităţilor care învaţă
XVI. Sustenabilitatea
8. Cetăţeanul sistemic
Peter Senge
Note
Despre autori
Top 10
-Cărți noi
-- 69,90 leiPRP: 82,00 lei
- 69,90 leiPRP: 82,00 lei
- 69,70 leiPRP: 82,00 lei
Promoţii
-- 51,00 leiPRP: 54,00 lei
- 32,30 leiPRP: 38,00 lei
- 21,25 leiPRP: 25,00 lei
RECENZII