De ce copiii noștri se transformă în tirani? Cum a fost abolită copilăria

Preț: 35,00 lei
Disponibilitate: în stoc
ISBN: 978-606-719-904-8
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 176
Format: 13X20

DESCRIERE

De ce copiii noștri se transformă în tirani?

Cum a fost abolită copilăria

Michael Winterhoff

 
 
Un puști de-o șchioapă se aruncă pe jos în mijlocul magazinului; un elev de gimnaziu se plimbă prin clasă în mijlocul orei; un adolescent răzgâiat „n-are chef" să învețe nicio meserie. Părinților, profesorilor sau chiar angajatorilor, peisajul le este deja familiar. Cum se face că acești copii au ajuns să-i joace pe degete pe adulți și să nu mai respecte nicio autoritate? Michael Winterhoff, psihiatru de copii, explică în ce fel abdicarea de la reperele educaționale tradiționale, dar și încurajarea unei relații de „parteneriat" (de negociere) între părinți și copii a dus la situația în care copiii sunt complet lipsiți de acele oglindiri, limitări și îndrumări vitale pentru a deprinde autocontrolul și a crește nu doar fizic, ci și emoțional. Discutând tendința părinților de a-și proiecta neîmplinirile în viața copilului, cartea ne reconduce la rădăcinile parentajului: copiii trebuie să redevină copii, iar părinții trebuie să redevină educatorii grijulii, dar fermi, de care copiii au nevoie pentru o dezvoltare armonioasă. 

Michael Winterhoff are un cabinet de psihiatrie pediatrică în Bonn și este specializat în tulburările de dezvoltare ale copiilor și adolescenților. 

Cuprins

Capitolul 1. Între supermame şi situaţiile de criză educaţională — când copiii se transformă în tirani 

Un prim studiu de caz: Niklas sau o zi normală dintr‑o şcoală primară 

Capitolul 2. Ce se întâmplă cu copiii noştri. Despre brioşe şi despre teme pentru acasă nefăcute 

Copiii la putere! Copiii la putere? 
Sara 
Despre relaţiile normale cu copiii şi dezvoltarea normală a acestora 
Cum percepe un copil lumea: concepţii asupra lumii 
Claudia 
Nu este un caz izolat 
Imperiul contraatacă 
De la sănătos la patologic: De ce dezbaterile actuale pornesc de la premise eronate 
Interviu cu o persoană direct afectată de situaţie: cum percep profesorii şcoala în ziua de azi 
Philipp 
Alte cazuri din practica mea 

Capitolul 3. De ce psihicul joacă un rol atât de important 
Fragmente ale unui psihic sănătos 
Practica îl face pe maestru — De ce funcţiile psihice se formează numai prin antrenament permanent 
Un studiu de caz: Adrian

Capitolul 4. Decăderea în etape — de la educaţia intuitivă la simbioză Şcolile devin active 

Ce înseamnă acest lucru pentru modelele parentale? 
Educaţia clasică — Despre valoarea intuiţiei umane 
Un studiu de caz — o profesoară povesteşte din viaţa ei cotidiană 

Capitolul 5. Prima tulburare relaţională. Parteneriatul — copiii sunt eliberaţi forţat din rolul lor subordonat

Oferta se conformează nevoilor copiilor — concepte privind parteneriatul în cadrul grădiniţei
Nu aveţi ceva mai uşor? 
Concepţii privind parteneriatul în cadrul şcolii 
Un studiu de caz: Un învăţător povesteşte despre Martin, care nu vrea să audă 

Capitolul 6. A doua tulburare relaţională. Proiecţia — părinţii se plasează sub nivelul copilului 

Copilul ca etalon 
Copilul există pentru ca eu să pot fi iubit 
Lăsaţi copilul! Presiunea exercitată de mediul extrafamilial 
Bunicile şi bunicii sunt prezenţi pentru a răsfăţa — presiunea din propria familie 
Un studiu de caz: Sven şi trusa de chimie 

Capitolul 7. A treia tulburare relaţională. Simbioza — când psihicul părinţilor fuzionează cu cel al copilului lor 

„Neuronul pentru percepţia oamenilor" 
Marcel 
În ce fel, prin simbioză, copilul este receptat ca parte a corpului adultului Prelucrarea impulsurilor copilului ca stimuli proprii 
Copilul nu face nimic „dinadins" 
Adultul reacţionează în mod reflex când intră în contact cu copilul — în ce fel simbioza poate duce la violenţă împotriva copiilor 
Consecinţele asupra dezvoltării psihice a copilului 
În drum spre o ţară în care copiii sunt detestaţi 
Profesorul pus la stâlpul virtual al infamiei prin cyberbullying 
Excurs: O privire în viitor — exemplul sindromului japonez suferit de aşa‑numiţii hikikomori 
Studii de caz 

Capitolul 8. Societatea disfuncţională 

Capitolul 9. Spre ce trebuie să ne îndreptăm: restabilirea capacităţii de relaţionare — să‑i privim pe copii din nou ca pe nişte copii 

Grădiniţa şi şcoala primară: modificări absolut necesare 
Noi sarcini pentru bunici 
Cum ne putem reveni: conştientizarea vine înainte de soluţionare

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0560 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.