Intelepciunea angelica despre divina providenta

Intelepciunea angelica despre divina providenta
thumb
Preț: 27,00 lei
Disponibilitate: în stoc
Anul publicării: 2016
Pagini: 384

DESCRIERE

Intelepciunea angelica despre divina providenta

Emanuel Swedenborg

 

 

 

Divina Providenţă este Cârmuirea Divinei Iubiri şi a Divinei înţelepciuni a Domnului. în tot ceea ce face, Divina Providenţă a Domnului vizează infinitul şi eternitatea.
Există anumite Legi ale Providenţei Divine care sunt neştiute de oameni. Providenţa Divină ia în considerare aspectele eterne, şi nu ia în considerare aspectele temporale decât în măsura în care ele concordă cu cele eterne...
..............
...întrucât puţine fiinţe umane ştiu câte ceva despre Iluminare (termen care, în acest context, desemnează starea în care intră înţelegerea fiinţei umane care este învăţată de către Domnul), vom vorbi aici despre ea, în câteva cuvinte.

Există o iluminare lăuntrică şi o iluminare exterioară realizată prin graţia Domnului, şi există de asemenea o iluminare lăuntrică şi o iluminare exterioară realizată de fiinţa umană. Iluminarea lăuntrică realizată de Domnul se referă la faptul că fiinţa umană, de îndată ce aude rostit ceva, percepe dacă ceea ce s-a spus este adevărat sau nu este adevărat.
Iluminarea exterioară survine în procesele de gândire pe care fiinţa umană le realizează pe această bază. Iluminarea lăuntrică realizată de fiinţa umană provine strict din propriile ei convingeri; iar iluminarea exterioară realizată de fiinţa umană provine numai de la cunoştinţele pe care ea le posedă. Dar vom spune câte ceva despre fiecare dintre aceste iluminări.

Fiinţa umană care este raţională graţie primirii unei iluminări lăuntrice realizate de către Domnul percepe imediat dacă lucrurile pe care le aude sunt adevărate sau nu.
De exemplu, acesta: că iubirea este viaţa credinţei, sau că credinţa trăieşte prin iubire. Graţie iluminării lăuntrice, fiinţa umană percepe, de asemenea, faptul că tot ceea ce omul iubeşte, el vrea, şi că ceea ce vrea, el face - aşadar, a iubi înseamnă a face.
De asemenea, un alt exemplu îl constituie faptul că tot ceea ce omul crede din iubire, el şi vrea, şi totodată şi făptuieşte; aşadar, a avea credinţă înseamnă şi a face.
Tot astfel, un alt exemplu îl constituie faptul că omul necredincios nu poate simţi iubire faţă de Dumnezeu -prin urmare, nici credinţă în Dumnezeu...
--------------------------------
 
CUPRINS:
 
Divina Providenţă este Cârmuirea Divinei Iubiri şi a Divinei înţelepciuni a Domnului... 7
Providenţa Divină a Domnului are ca scop un Cer provenit din Spiţa Omenească... 28
In tot ceea ce face, Divina Providenţă a Domnului vizează infinitul şi eternitatea... 43
Există anumite Legi ale Providenţei Divine care sunt neştiute de oameni... 58
Este o Lege a Providenţei Divine ca fiinţa umană să acţioneze potrivit liberului său arbitru si în conformitate cu raţiunea... 60
Este o Lege a Providenţei Divine ca omul să îndepărteze, aparent prin propriile-i puteri, relele din fiinţa sa externă, considerându-le păcate; şi atunci Domnul poate astfel, şi nu altfel, să îndepărteze relele din fiinţa sa internă, si totodată din fiinţa sa externă... 88
Este o Lege a Providenţei Divine ca fiinţa umană să nu fie deloc constrânsă prin intermediul unor mijloace externe să gândească şi să voiască (prin urmare, să creadă şi să iubească) lucrurile care ţin de religie; ci ca fiinţa umană să facă singură aceste lucruri, iar uneori să-şi autoimpună să le facă... 113
Este o Lege a Providenţei Divine ca fiinţa umană să fie călăuzită şi învăţată de Domnul, din Cer, prin intermediul Cuvântului, al doctrinei şi al predicilor bazate pe Cuvânt, şi asta păstrând aparenţa că fiinţa umană acţionează independent... 138
Este o Lege a Providenţei Divine ca omul să nu perceapă şi să nu simtă nimic din lucrarea Providenţei Divine, dar cu toate acestea el să o cunoască si să o recunoască... 158
Propria prudenţă este nulă - ea doar pare a exista, deoarece aşa trebuie să pară. Insă Divina Providenţă este atotcuprinzătoare, deoarece ea integrează chiar şi cele mai mici amănunte... 175
Providenţa Divină ia în considerare aspectele eterne, şi nu ia în considerare aspectele temporale decât în măsura în care ele concordă cu cele eterne... 195
Fiinţa umană nu primeşte acces, lăuntric, la adevărul credinţei şi la binele carităţii, decât în măsura în care ea poate fi menţinută întru acestea până la sfârşitul vieţii sale... 213
Legile îngăduinţei sunt totodată Legi ale Providenţei Divine... 235
Relele sunt îngăduite pentru un scop, care este mântuirea... 277
Providenţa Divină este prezentă în fiinţa celor răi şi în fiinţa celor buni deopotrivă... 295
Providenţa Divină nu impune nimănui răul şi nu impune nimănui binele, ci propria prudentă a flintei umane face ca ea să-şi însuşească răul sau binele... 321
Orice fiinţă umană poate fi transformată spiritual, şi nu există nici un fel de Predestinare... 344
Domnul nu poate acţiona împotriva legilor Providenţei Divine, pentru că a acţiona împotriva acestor legi ar însemna să acţioneze împotriva Divinei Sale Iubiri şi împotriva Divinei Sale înţelepciuni, deci împotriva Lui însuşi... 367

 

Limba: romana

Nr.pagini: 384

Dimensiuni: 13X20

An aparitie: 2016

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0625 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.